Monday, August 5, 2013

Jurassic Rock 2013 - Rakentamaan menivät ihmiset nuo


No mutta tsaukki vaan.
Eilen minä matkustin tänne Mikkeliin. Olin hirveässä krapulassa, koska ajauduin jotenkin pitämään jatkot. Oksensinkin Rytmiksellä ennen lähtöä. Kyllä minä olen sitten kanssa yksi pösilö. Kiva, mutta pösilö. Matkustin Kivelän ja Emma-Lotan kanssa pakettiautossa. Hassuja juttuja puhuimme matkalla.
Päästyämme Mikkeliin, olin koko illan oman elämäni Kode; minulla oli musta huppari, työparta, kaljapurkki kädessä ja sydänsuruja. Ilta meni omalla painollaan. Minulle sanottiin, ettei minua ole koskaan nähty suuttuneena; ainoastaan turhautuneena ja itseeni pettyneenä. Kiitti hei kundit.

Meitä on täällä kuulkaa lapset ja menninkäiset tällainen raksaryhmä: Petteri, Hietsu, Kode, Kimmo, Joakim, Parisuhde-asiantuntija-Siekkinen, Emppu, minä ja naisvahvistuksina Johanna ja Emma-Lotta. Nyt kun on tuota hameväkeäkin samassa mökissä, niin joudun pitämään hieman enemmän vaatteita päälläni kuin menneinä vuosina.

Meitä nukkui samassa huoneessa kolme: Hietsu, minä ja minun epätoivoni. Yöllä Hietsun takamus puhui useita kertoja; erotin ainakin sanat "Puu", "Suu" ja "Prööötsis".
Hietsu kertoi aamulla herätyskellon soidessa minun huudahtaneen: "En tuu". On turvallista sanoa, etten ole lainkaan aamuihminen.
Aamupalan jälkeen olin kuitenkin ihan valmis aloittamaan tulevan koitoksemme tämän festivaalin parissa. Lähdimme Koden ja Kimmon kanssa rakentamaan narikkaa. Se oli hirveän upea juttu ja voi jettä.

Sitten me laitoimme Koden ja Kimmon kanssa telttoja pystyyn. Siekkinen joutui hitsaamaan meille yhden teltan osan eheäksi ja tulisieluinen savolainen kun tuo seurusteleva C-kortillinen mies on, niin hän sai nurmikon palamaan. Kaikenlaista. Tytöt meitä auttoivat vähäsen siinä isossa teltassa sitten.

Hietsu ja Joakim tekivät koko päivän L-paloja. Siinä hommassa tuli sekin konsonantti varmasti tutuksi, saatana.

Näissä festivaalihommissa olen huomannut, että kalsareiden taso on elintärkeää. Se on hirveän vaikea asia, jos alushousut nousevat kaikkein pyhimpään kuumana kesäpäivänä. Tästä keskustelimme tänään. Mainostan tässä, että ehdottomasti parhaat kokemani kalsarit ovat merkkiä Björn Borg. Omistan niitä köyhänä miehenä vain yhden (1) kappaleen ja sekin on saatu lahjaksi. Kiitos Syvis vaan.

Nyt me menemme kohta varmaan pelaamaan rantalentopalloa ja saunaan ja uimaan ja voivoi miten ihanaa.
Palataan taas.
http://www.youtube.com/watch?v=MV_3Dpw-BRY
-Nevis-

No comments: