Wednesday, December 23, 2009

Feliz Navidad

Nyt on joulu. Syökää sitrushedelmiä, ettei tule Keripukki kylään. Joulupukki ei jaa alle 54-v hampaattomille tyypeille lahjoja.

Syön aamiaista. Olen liian aikaisin hereillä. Tv:stä tulevat jouluohjelmat ovat kokeneet tason laskun sitten lapsuuteni. Olenko se vain minä vai kieppuuko maailman viihde lähellä Harmagedonin taisteluaan? Missä välissä käyn suihkussa tänään? Haudoilla käynnin jälkeenkö? Pitäisi vetää tirsatkin, mutta koska? Suihku on toki tärkeämpi; arvostan henkilökohtaista hygieniaani. Syönkö jo nyt joulutähden vai säästänkö illaksi? Oliko John F. Kennedyn ampujia kolme vai viisi? Onko Postimies Patella tosielämän vastinetta? Kuka minä olen? Olenko täällä vai olenko vain jonkun huono-onnisen Eritrealaisen sisällissodan jalkoihin joutuneen kooma-uni? Jos olen uni, niin olenko täysimittainen painajainen vaiko vain medium-tasoinen ahdistushallusinaatio? Nyt pitää mennä. Äitini ilmoittaa keittiöstä, että täytyy valmistautua mummun luo lähtemiseen. Vai täytyykö? ...

-Nevis-

1 comment:

Unknown said...

Vai että puhuu se Nevis jo ihan kielilläki! Ja vielä epsanjaa. Huh huh. Kyllä on maailman kirjat sekaisin ja samoin sukkalaatikko.
Hyvät joulut vaan sinnekin siis!